torsdag 18 april 2013

Min dag börjar så här...

Min syster skriver så mysigt med en sån inlevelse...Hon berättar hur hennes dag börjar o undrar hur våran börjar.
Jo...

Jag vaknar för hundraelfte gången o tittar på klockan. 05.42. Hör lillkillen där inne som vaknat o är lite kurrig i magen. Tjejen ligger mellan oss...Orolig av drömmen inatt.
Jag går upp o fixar välling som sen får honom att somna om.
O nu är frågan ifall jag ska gå upp eller inte? Nä...jag kryper ner till tjejen en stund till. Hon ligger o snuttar sin napp o kramar sin filt. O som sagt....regnet smattrar även här på takfönstret över oss.

Vips så är klockan 8 o min dotter tittar med stora ögon...så där nära vet ni. Ler med hela ansiktet så att nappen nästan ramlar ut.
O så viskar hon...: Jodadan är vaken.
Hehe! Ja...jag hör det. Pappan går in o hämtar honom till oss.....o han ler över hela kroppen. Sprätter o sprattlar, klättrar o rullar i sängen hos oss. ( Ja, inte pappan nu utan lillkillen).

Nu är VI samlade o börjar VÅRAN dag.




//puman

1 kommentar:

  1. Åååhhh....vad mysigt! Nästan så man vill krypa ner och rulla runt lite med er...ha ha.

    Fin bild också på dig, hoppas det blir många besök på uteserveringar för oss i sommar. Dig & Mig asså....
    Saknar dig. Måste komma ur det här flyttkaoset snart så man kan börja umgås med folk igen.
    P & K

    SvaraRadera