lördag 14 januari 2012

Mamma titta!

Så låter det hela tiden här hemma. 
Imorse vid ...tror klockan var 05, så hörde jag...."mamma".....o sen hörde jag små steg in till oss. F hade precis kommit hem o kanske stört henne lite... hon har ju aldrig sovit hos oss förut. Ganska mysigt...men nog den sista gången. Bara stör varandra.
Halv 8 hade både hon o jag fått nog, så då blev det till o göra gröt...med blåbär...Mums!!!

Ja..vad händer på dagarna då? Inte möe. Igår var vi ute en sväng o kollade trädgården. Har en tanke att jag ska läsa på om perenner o allmänt "trädgårdsvett";) Blir sugen att köpa utemöbler...gräva upp landet...riva växthuset...bygga sandlåda. Dammen är ju borta nu o vi fyller bara igen den. Finns ju rätt mycket sten som vi skulle kunna göra nåt av....med prydnadsgräs o så.

Se så vackert. I lööv it!

Kan nästan känna den ljumna eftermiddagsbrisen.

Åter till nuet=)
Sätter väl på lite java i vanlig ordning.


//puman

3 kommentarer:

  1. Näääj, inte riva växthuset väl...de är ju så bra =). Var det inte bra?
    Prydnadsgräs är väldigt vackert, hade vi en större tomt skulle vi med ha det!
    Jack hälsar att bygga sandlåda var en utmärkt idé =)

    Puss

    SvaraRadera
  2. Njaaa....växthuset känns sådär. Vet inte riktigt. Får se....Är nog bara jag som är intresserad...tyvärr.

    Puss

    SvaraRadera
  3. Jag är också intresserad =)
    Jag kan hjälpa dig sköta det...i alla fall en gång nästa sommar...HA HA HA.

    Puss

    SvaraRadera