torsdag 28 februari 2013

Torsdag

Gud vad jag tycker det är intressant att jobba ibland;)

Speciellt när jag möter nya människor med nya utmaningar. Riktigt hårda nötter att knäcka för mig...
Speciellt intressant tycker jag det blir när det handlar om psykiatrin. Då ser jag inte "utanpå" (som jag brukar säga).
Då måste jag intill denna o verkligen använda alla mina sinnen. Just för att fungera så bra som möjligt tillsammans.
Spännande o lite läskigt ibland....Men väldigt intressant som sagt.

Vissa gånger tror jag att jag hittat ett förhållningssätt o vips! Så ändrar sig denna o jag får börja om från början igen.
Särskilt svårt är det när det inte finns nån verbal kommunikation. Klurigt.
Inte alltid heller jag ser alla varningssignaler som ges. För denna blinkar det tydligt rött medan jag inte kan tolka...
Det uppstår inte alltid tillit med en gång....ibland inte alls. Då blir det klurigt igen o vara intill o hjälpa.

Lyhörd är ett ord jag gillar. Ett ord som ALLTID står först på rutinlistan. 

//puman




1 kommentar:

  1. Lyhördhet är bra.
    Ditt arbete känns spännande samt utmanande. Det är ju inga paket man har att jobba med. Att kommunicera som du säger, kanske utan tal, utan kroppsspråk....svårt.
    Du passar bra i dessa uppgifter känner jag...
    <3

    SvaraRadera