torsdag 23 augusti 2012

Ung-jävel

Vad är det med ungar som slåss? Eller överhuve'taget människor som slåss.

Idag när jag hämtade Julia på dagis, fick Jonte följa med in. Jag ställde honom i bilstolen vid skorna....såg honom hela tiden. En fröken satte sig bredvid honom med två andra barn. 
Jag vänder ryggen till...fröken har rest sig och har oxå sin rygg till. Det tar ta-mej-fan 2 sekunder så sitter det en pojke o slår med knytnävarna på Jontes bröstkorg. Jag hör hur hårt han slår. Jag flyger fram o tar tag i pojken o skäller på honom. Jävla ung-jävel. Han pep iväg till en av fröknarna o tjöt. 
Jag skulle kunnat slå till pojken asså.
Jonte sa inte ett dyft....Julia skrek...Miiin!!! Hon kanske menade att det är hennes Jonte...

Jaja...alla barn testar o tjuvnyps o smäller till varandra....men o se ett litet barn mata på med flera slag känns väl sådär va.

Cattis var här idag o tog en fika. Trevligt. Vi gick en promenad sen runt loddby o stadiumlagret. Lagom sträcka=)

Snart är det middag. Fisk i ugn o ris blir bra tror jag.


//puman

1 kommentar:

  1. Jo du, man undrar ju vart de får sitt " hat " ifrån ? Samma sak med en unge i Noahs klass, ska slå Noah hela tiden bara för att. Jag pratade med ungen eftersom att fröken inte orkade tydligen ??? o det gav resultat. Men helt klart en kedjereaktion från hemmet på barn som slåss, o det kan ju bero på mkt. O givetvis får man ta tag i örat på en skitunge som jävlas med andra :)

    SvaraRadera