lördag 7 april 2012

Here we go...again

Påskafton, sol och en dotter som somnade vid 03 inatt pga den jävla hostan.
 Jag tror jag bryter ihop. När faan ska hon få bli helt frisk? Inget tecken igår på nånting, men när hon hade lagt sig så börjar hon hosta. Hostan övergår i nån form av falsk krupp....helt sjukt. Jag smög in o la böcker under sängen.....lite hostmedicin...öppnade fönstret. Men nej......tillslut tog jag in henne till mig. Så otäckt när jag inte hör henne ordentligt o när hon kippar efter luft. 
F bar in henne sen när han kom hem vid 5-hugget.....då sov hon lugnt. 




Igår träffade jag en old friend....pratar om Stefan. Kaffe o skratt i vanlig ordning=) Trevligt!!

-08


Jaha...tanken var att vi skulle åka ner till Elsa imorron....men är julia så här hostig så vet i fläääään. Elsa....gamle tanten, är ju inte jättestark för baciller.


//puman

4 kommentarer:

  1. Stackars lilla tösen1!

    Jag förstår din känsla... När i h-e ska det vara friskt läge liksom?? Våra planer sket sig också då Korre har blåsor i hela munnen o hals o käkar panodil!! Vi kan ju umgås och hosta på varandra??


    Kraam o klem!!

    SvaraRadera
  2. Ja, fy fan för sjukdomar.
    Här hemma har Jack magsjuka så våran middag fick bli inställd.
    Kul med inhandlad mat för 12 personer och så...kommer äta fläskfilé lääänge...ha ha.

    Aja, puss i påsk och så ♥

    SvaraRadera
  3. Prova att koka upp vatten i en kastrull och när det kokat upp så lägger ni i 1-2 gula/röda lökar och ställer vid sängen under natten. Luktar helvete men hostan försvinner, Agnes hade likande symtom och ingen hostmedicin funkade men när jag fick detta recept av en 80-årig-gumma så kunde jag inte låta bli att prova och det funkar tamme tusan varje gång vi provat, har kört detta i ett år snart och våran läkare undrar varför vi inte ringt och bätt om mer hostmedicin. Detta är den bästa medicinen och vet att det funkat för många andra också :) Kram Jossan

    SvaraRadera
  4. Oj!! Det lät som en uråldrig kur. Det sk vi absolut testa=) Tack för tipset. Återkommer med rapport=)
    Kram

    SvaraRadera