lördag 31 mars 2012

Paus

Det snöar när jag nu går in i vecka 35. Det verkligen yr utanför fönstret. Härligt med bakslag, så vi kan uppskatta våren ännu mer=)
F o lilltjejen har gått till farmor för att sen åka vidare till Nyköping en sväng. Jag njuter till fulla av ensamheten. Måste ha dessa pauser nu.

Paus ja....är vad jag ska ge min dotter nu i allt vad "uppfostran" heter. Nädå...inte så. Men jag tänker inte lägga energi o strid i situationer som inte är dödsviktiga just nu. Exempelvis napparna...JAG klarar inte rent psykiskt just nu att ta den striden. Jag brukar tänka...Vad gör det om 100 år!?
Nu har vi 3, ca 5 veckor kvar o dom veckorna vill jag ha trivsel, glädje o LUGN. 



I eftermiddag ska vi på kalas hos Karro, min gamla kombo=) Trevligt!

Nu...åter till lugnet.

//puman

2 kommentarer:

  1. Skönt min älskling, du är verkligen värd egentid!
    Och napparna, jag säger som min svägerska Carro säger om hennes döttrars nappar...det är ju inga 15-åringar som har napp, de slutar med dem när de känner för det! Hennes äldsta Natta slutade nu för några veckor sedan, på eget initiativ, stolt som en tupp är hon. Fyra år gammal =)

    Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt med vila!

    Nä, jag lägger inte heller nån energi på det nu. Rut är en riktig nappunge och när hon vant sig vid Göte (fram mot sommaren) ska vi dra ner till bara nattetid för att sedan sluta helt kanske i höst. Det får ta lite tid hos oss iallafall! Inget att stressa över tänker jag :)

    Kram Elin

    SvaraRadera