onsdag 30 januari 2013

Dagens ord

CIVILKURAGE

"Att ha civilkurage innebär att ha mod att stå för sin mening även när det innebär en personlig risk, förmågan att stå upp för sina värderingar, trots vetskap om öppet eller latent motstånd från omgivningen."

Jag känner en människa som detta ord passar in på. O då menar jag EN människa.
Hon heter Jenny.

Det här ordet tycker jag att jag hör både nu o då. Känns som att det har blivit nåt ifyllnadsord när man inte hittar andra eller det rätta ordet.

Jaja...Ett ord bland många andra.


Idag kör vi vidare med gnäll i lagom dos, pyssel o kaffe.

Ha en bra dag alla civilkuragare....


//puman

2 kommentarer:

  1. Älskade du...

    Ja och på en häst skulle det heta ridderlighet! ;)

    Vilket kaffe brygger du idag?? Kanske får du "oväntat besök"? Då passar Gevalia bra.... :)

    Släng på lite Pussycatdolls och rocka med lillfis och lillplutt!! Det piggar alltid upp.

    P&K

    SvaraRadera
  2. Jag kör albert eller vad det heter....vänta...Arvid Nordqvist var det ja.

    Kramen o kakket

    SvaraRadera