måndag 24 oktober 2011

Datortid

Är den bästa tiden på dagen. Eller? Jo ibland är den det. Chattar med Cattis samtidigt som jag bloggar o kollar andra spännande sidor. Gäller att passa på medans jullan sover=)

Till lunch idag har vi ätit en ny rätt. Tomat- och parmesanostgratinerade tonfiskrullar. Heeelt OK. Tyvärr ingen bild...
Men här kommer receptet för Er som vill prova:

4 pers.

2 burkar tonfisk i vatten
1 dl remouladsås
1 dl creme fraiche
½-1 dl finhackad rödlök
2-3 krm cayenpeppar
2 krm salt
1 paket små mjuka tortillabröd
1 burk tomatsås (Jag tog Dolmio pastasås orginal....funka jättebra)
2-3 msk riven parmesanost
1 stor grön paprika
1 burk stora vita bönor
1 dl vinägrett

Ugn 225 grader

Finfördela tonfisken, hacka rödlök o blanda ihop med remouladsåsen o fraichen. Smaka av med cayen o salt.
Fördela tonfiskröran på tortillabröden. (jag fick ihop 5 rullar.)
Rulla ihop o lägg i en ugnssäker form. Häll över tomatsås o strö över osten.
Gratinera mitt i ugnen i ca 10-12 minutos eller tills osten har fått en mysigt gyllenbrun färg=)

Hacka paprikan i tärningar, skölj bönorna i kallt vatten. Blanda ihop paprikum o bönor med vinägretten.
Sen tror jag att man kan ha lite mera spännande saker i salladen...typ tomat o hackad persilja eller nåt.

Lycka till om ni provar!!


//puman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar