tisdag 20 september 2011

Teckenspråk

Fick besked idag att jag kom in på min efterlängtade teckenspråkskurs. Start den 5:e oktober=) 10 Onsdagar...FINT!!
Kanske ska sikta mot att börja som tolk...eller tecken-nytt på tv. Det vore häftigt...Hehe!


Idag är Julia hemma från dagis. Hon är för snuvig för att gå dit. O som vanligt så ska man ju pussa på sin lilla...o så får man skiten själv. Men det finns ju värre saker.


Hej hej...!




Igår var vi uppe på sjukhuset. Mormor var med o underhöll Julia. Hon fick blåsa såpbubblor medans sköterska satte på elektroder över typ hela kroppen. Dom tog ett EKG. Det såg bra ut. Sen fick hon den lilla klämman på fingret...o syresättningen var oxå bra.
Läkaren träffade vi sen...(helt underbar för övrigt). Hon lyssnade på julias hjärta...länge. Sa att hon hör det lilla blåsljudet. Men det är ett mjukt blåsljud....o det är mycket vanligt. För säkerhets skull får vi en tid till UL.
Julia är förkyld o det kan oxå bidra till att ljudet finns där. Hon är en frisk tjej för övrigt o följer tillväxtkurvan utan anmärkning.
Skönt att mamma var med måste jag säga. Tack!!!


I förmiddas var brorsan här en sväng. Han hade håltimma...=) Pratade ditt o datt om Hultö. Lite hästar o lite mögel o annat myrgodis...HAHA!


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe o sen blir det till att inte göra nåt. Gött!!


//puman

2 kommentarer:

  1. Grattis till kursen, vad roligt!!

    Skönt också att ha mamma med på sjukhuset, sjukhus är så otrevliga alltså. Får alltid lite ont i magen när jag kliver in.

    Puss

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att det låter positivt för fröken Julia. Skönt för mammahjärtat också såklart!

    KRAAM

    SvaraRadera