onsdag 14 september 2011

Ljuvliga morgon

Ja visst är det en ljuvlig morgon på Betesvägen idag. Jag har precis satt mig här med en kopp java o två knäckesmörgåsar. Frukostknäcke it is!
Tvättmaskinen rumlar, fiskarna i dammen har fått mat o guldet från växthuset är intaget=)

Dagens skörd.

 Jag var o lämnade Julia förut på dagis. Idag var det dags att äta frukost där. Väckte henne halv sju vilket jag tycker är på tok för tidigt för en liten. Men hey..."det som inte dödar..."
Så fort vi kommer in på dagis pekar hon överallt o säger...dä, dä, dä.....samtidigt som andra små kommer fram o klappar henne på huvet o säger...Hej julia! Åååå....dom små marodörerna...haha! Igår var det en kille som hela tiden tog hennes napp, vred den ett varv o gav den tillbaka. Hihi!! Hon blev skitgrinig.

Ja....Fröken tog henne i handen o jag pussade henne hejdå. Hon grät en skvätt, men så fort jag hade försvunnit ner för trappen tystnade hennes gråt. Mammas stora, tappra kicka=)
Hämtar henne sen vid två.

Annars bjuder dagen på en tripp till stan för att fortsätta städa lägenheten. Kul? Nä, inte det minsta. Men snart är det klart.


Hej på er!

//puman

1 kommentar:

  1. Ha ha...skaplig kontrast till min morgon. Dagislämning from hell...

    Skönt att det går bra med Julia! Hon är ju en tuff tjej, lilla tuttan =)
    Lär sig en massa bus också, det är bra det ;-)

    P & K

    SvaraRadera