söndag 17 mars 2013

Dopp i Huvudstad

Igår var det lilla I 's tur att döpas.
Jag packade ihop barnen o sen kom morbror o packade ihop oss i hans bil. Barnstolar alltså...man kan ju få psyk-ryck för mindre;)

Stockolm, närmare bestämt Birger Jarlsgatan knappade vi in på GPS:en o så var vi iväg..


Ett litet stopp vid Sillekrog för att se så alla var med.

Väl framme så var det ju det här med parkering. Att parkera i Stockholm kräver tålamod, vidvinkelsyn o lediga parkeringsplatser. 
"Norra Real", föreslås o jadå...vi hittade dit o kom tio minuter innan klockan ringde in för dop.

Duktig kicka som får vara med om denna något annorlunda tillställning. (För mig nu asså...). 
Personligen tycker jag ett grekisk-ortodox-dop är lite mer avslappnat o lite mer för oss som inte badar. 
Vi får vara med där framme, tillsammans med lilla I när hon blir döpt/badad/tvättad. Mycket sägs på nån form av gammel-grekiska. Bjällror o rökelse gör det hela ännu mera magiskt...tycker jag.

Insvept i mysig handduk ska hårtester klippas o läggas i vattnet.


Jag fick oxå vara med.

En händelserikdag med avslut i Skärblacka där pizza o paketöppning stod på schemat=)


//puman







7 kommentarer:

  1. Så bra att äntligen I är döpt. Nu är det bara Neo kvar. Men han kanske hör till en annan kategori. Nu vet jag mitt värde. Det fattade jag redan i julas. Det är lika med noll. Tack för den här tiden. Ha det bra. Önskar din (mamma)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hoppsan...det försvann....
    Skriver om

    Tycker det är lågt av dig Karin att skriva sådär på Josefins blogg....Är det nåt kan du väl lyfta luren och ringa henne. Ta ditt ansvar som förälder ist för att skriva här och va kryptisk!!!
    Dåligt, mkt dåligt!!!!

    SvaraRadera
  4. Så himla häftigt, du får berätta allt i morgon när vi ses.
    P & K

    SvaraRadera
  5. Hej min dotter!
    Som den datafreak jag är har jag nu (med Jennys hjälp) lyckats hitta din sida. Min datakunnighet sträcker sig annars till on och off-knappen.
    Jasså, Jennys lille plutt har badat en stund i baljan, Berit och jag hade inte haft tid men förra gången var det en trevlig upplevelse.
    Ja, ni har att göra ni syskon med barn, familjer, sambos och annat kul. I den fasen av livet händer mycket både roligt och tråkigt dock står Åsängen och Hultö bergfast kvar!
    Eftersom jag inte vet hur man gör under "Kommentera som" får det bli anonymt.
    Puss och kram och sånt.
    Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fasen, det funka ju!!

      Radera
    2. Tänka sig. Teknikens under!
      Bengt Bertil

      Radera